2011년 7월 28일 목요일

japchebab(잡채덮밥)


Japche bab
(잡채덮밥)

malzemeler
kore makarna 400 gr
domalık biber 2 tane
kırmız biber 1 tane
kuru soğan 2 tane
havuç 1 tane
mantar 250 gr

sosu
su 4 yemek kaşık
soya sosu 4 yemek kaşık
susam yağı 1 yemek kaşık
şeker(isterse) 1 yemek kaşık


yapılışı




sebzeleri ince ince doğrarak
sıvıyağıda sotelenir.




Makarnayı kaynar suda 8 dakkika haşlanır.
soğuk suda 1-2 kere yıkar.




geniş bir tavada
yukardaki sosular ilave eder.
ben susamıda koydum.
isteyen şekeri koya bilir.
yemeğe tatlı tadı sevmeyen koymayın.

haşlanıp suyunu çıkaran makarnayı ilave edip
2-3 dakkika karıştırır.





sotelenmiş olan sebzeleri ekler.




iyice karıştırır.
tadına bakarak tuzu ileve ede bilir.



işte...sebzeli japçe!!
hazırdır.



sebzeli japçe..
japçeli pilav..
canınız nasıl isterse
ya pilavla yada tek makarnayı yiyin.




Afiyet olsun!!

댓글 6개:

  1. bir süredir kore sinemasına ve dizilerine takmış durumdaydım. filmleri izlerken yemekleride ilgimi çekmeye başladı . bloğunuzu kore yemek tarifleri ararken buldum. kore ' liler zaten çok şeker bir millet . yemekleriniz pek benim damak zevkime uymasada uygun olanları deneyeceğim. ayrıca türkçe ' de '' ya da '' ayrı yazılır. yada yazılmaz . ayrıca çocuklarınızada bayıldım. ülkenize gitmeyide çok isterdim. nerde çekik gözlü insanlar görsem dillerinden kore ' li olduklarını anlıyor ve berbat ingilizcemle onlara kore'liler çok sevdiğimi söylüyorum. eee o zaman sizede söylemeliyim . ı love you korea :)

    답글삭제
  2. Merhaba kibritci kız!!
    çok memnun oldum. Bende senin kadar Türk hayranım. Kore yemek türkler için değşik ola bilir ama tadıkça alışıyor. tıpkı ben türk yemeğe bağımlı olmuş gibi... :)
    nerde oturuyorsun?? evlimisin??
    3cü bebişimde olacak..bu yılsonunda..
    hep mutlu ol. ziyaretin için çok teşekkürler!!

    답글삭제
  3. korelilerle tam 4 yıldır ilgileniyorum kendimi anlatacak kadar korece biliyorum ablam dillerinizi falan hepsini biliyo çok şer milletsin yaşasın kore cumhuriyeti ve birde kimci tarifini almak istiyorum sizden

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba...memnun oldum.
      Gimchi tarifi var... blogumda..^^
      sagdaki menulere bak. Gimchi resimini tikla.

      삭제