2011년 5월 28일 토요일

Kore uslu Dana çorbası (쇠고기 무국)


Dana turp çorbası

쇠고기 무국


Malzemeler

dana et 200gr
beyaz uzun turp orta boy 1 tane
soya filiz 2 paket
kuru soğan 1 tane
yeşil soğan 4 tane
pul biber 2 yemek kaşığı
soya sosu 2 yemek kaşığı
sarımsak 4 dişi

Yapılışı



Lezzetli Kore uslu dana çorbası!!

Eşim kaç gündür şehir dışındaydı.
yani hep Türk yemekler yemiş.
Türk yemeğı çok sever ama sürekli yiyince
eve geldiği zaman bir Kore çorbası ister..
bu nedenle ben eşim için aclı dana turp çorbası yaptım.



İşte malzemeler..
kuru soğanda lazım.
soya filizi büyük markette bula bilir.



soya filizi yıkadım ve tencereye az suyla birlikte haşladım.
haşlarken soya firizin kokusu çıkıncaya kadar
 kapağı açımamak lazım!
açarsa soya filiz hep kötü kokar.
fazla haşlanmak gerekmiyor.
koku çıktıktan sonra hemen kapağını açıp
soya firizi soğuk suda geçirin.



Ben bonfle bölümü kullandım.
bir az yağlı ama çok yumuşak oluryor.
kuşbaş şekilde keser ama kuşbaşdan ince
olması lazım.

soya sosu ve kara biber eklenir.
20 dk. bekletir.



dana et ile beyaz turbu
tencerede kavurmaya başlar.
herhangi yağı kullanmadım.
isterseniz susam yağıyle
kavurma yapa bilir.



eti kavurduktan sonra
suyu ilave eder.
haşlanmış olan soya filiz ve yarım ay şekilinde
kesen kuru soğanıda eklenir.



Pul biber ekler.
çok aclı isterse 2 yemek kaşıktan daha fazla
ekleye bilir.



4cm kadar kesen yeşil soğanıda ilave eder.



malzemeler yumuşağınca dek
iyice kaynatır.

kaynatıktan sonra
soya sosu ilave eder.
tuzuyla tadını tamamlanır.



nefis olmuş!!!
ben bu çorbayı pişirdikten sonra
beylıkdüzüdeki arkadaşıma gittim.

sabah gelip tencereyı baktığımda
çorba çok az kaldığını farkettim.
Bada 4 kase içmiş diyor..
eşimde büyük bir kasede içmiş...
afiyet olsun!! sizin için yaptım.. : )






Afiyet olsun!!

댓글 없음:

댓글 쓰기