2011년 4월 14일 목요일

Jajang-bab 자장밥


Jajang bab
자장밥

Malzemeler (4 kişilik)

dana et 200 gr
2 tane patates
2 tane kuru soğan
1 tane havuç
1 tane kabak
100gr bezelye
sıvı yağ

jajang tozu 1 çay bardak
su 1 .ay bardak

Yapılışı



bu 8 kişilik malzemelerdir.
bunu yarısını yapıyoruz.
ilk önce malzemeler hazırlayın.




eti küçük küçük doğranır.
karabiber 1 çay kaşığı döküp
az sıvı yağıyla iyice kavurur.






havuç. patates. kuru soğan ve kabağı
fındık büyüklüğü kadar doğranır.



et kavurduktan sonra o tencereye
2 yemek kaşığı sıvı yağ ilave eder.
sonra sert olan sebzelerden kavurmaya başlar.



sebzeler yumuşayınca bezelyeleri ilave eder.
2-3 dakkika daha kavurur.




sonra
suyunu ekler.
orta ateşte kaynatır.



                                                                                            Black Bean Sauce

bu jajang tozudur.
benim blogum izleyci olan Cevver
şu yemek tarifini istedi.

bende bu sosu toz şekilinde olanı var.
sıcak suyu ilave edip tozu iyice açar.



kaynamış olan sebzelere bu sosu döküp
tahta kaşığıyla iyice karışıtırır.



suyu fazla koymamalıdır.
muhallebi kıvamında olsun!



nefis olmus!!!



bu sosu
ya pilav yada Makarna üzerine döküp
iyice karışıtırarak yiyin.



özelikle bugün Korede siyah günü (black day) imiş.
siyah günde bu yemek yiyiyormuş..haha
ben bunu bilerek yapımadım.
Cevver hanım istediği için yapmıştım. tam isabet olmuş ^^;





Afiyet olsun!!




댓글 6개:

  1. Yeon Kyoung arkadaşım.Bu ne güzel olmuş.Jajang ile pilav da yapıldığını bilmiyordum.Sayende birşey daha öğrenmiş oldum.Sağol canım.Yazını da çok geç farkettim.Bana mail atarsın diye düşündüğüm için buraya bakmak aklıma gelmedi.Yeni tariflerine bakmak için geldiğimde gördüm.Emeğine sağlık canım.Acaba sana attığım maildeki sosu senin toz ile hazırladığının yerine kullanabilir miyim?
    Ayrıca oğlunun doğum günü yazını okudum.Hislerini çok güzel anlatmişsın.Annelerin kalbi hep aynı oluyor değil mi?İyi ki sen benim annemsin kelimelerini duymak bizi mutluluktan havalara uçuruyor.Ben de oğlunun doğum gününü kutluyorum.Mutlu yıllar Garam,yüzünden gülümsemen hiç eksik olmasın :))
    Bu arada İzmir'de Korece kursu açıldı.Ben de kursa katılıyorum.Umarım biraz öğrenebilirim ^__^

    답글삭제
  2. Adımı yazmayı unutmuşum Cevver :))

    답글삭제
  3. Cevver hanım!!! güzel yorum için teşekkür ederim. sizdeki olan bu sosu sulu mu? sulu ise benimki gibi su katmadan öyle kullanın. bendeki toz olduğu için ben sulandırıp kullanıyorum.

    çocuğumun doğum gününü kutladığınız için ayrıca teşekkür ederim. çok naziksiniz.
    Korece öğreniyorsunuz...başarlilar diliyorum. tıkandığın yer olursa bana yardım isteye bilirsiniz. iyi günler!!

    답글삭제
  4. Yeon Kyoung arkadaşım bendeki sos sulu olduğu için dediğin gibi sulandımadan kullanırım.Türkiye'de toz halinde olanı bulma imkanımız var mı acaba?
    Çocuklardan konuşunca ben çok mutlu oluyorum.Garamın resmi de çok güzel çıkmıştı.Hepimizin çocuklarının gülen yüzleri hiç solmasın.
    Korece için de bilemediğim yerleri sormayı isterim.Yardımcı olacağın için şimdiden teşekkürler.Güzel günler dilerim canım.Hoşçakal :))

    답글삭제
  5. Türkiyede o tozu Kore gıda marketten satın ala bilirsiniz. sol tarafında Smart market diye yazılan bir resimi tıklayın. Kore gıda markette link yapımışım. :) iyi akşamlar!!

    답글삭제
  6. Çok sağol canım.Bakıp incelerim.Seni izlemeye devam ediyorum.Hoşçakal :))

    답글삭제